Diecezjalny Dzie Wsp鏊noty Animator闚
Wa豚rzych - 22.11.2008

Pierwszy w tym roku Diecezjalny Dzie Wsp鏊noty Animator闚 mia miejsce w Parafii 安. Franciszka z Asy簑 w Wa豚rzychu 22.11.2008r. Gospodarzami tego spotkania by造 rodziny Domowego Ko軼io豉 z rejonu Wa豚rzych i ks. Zbigniew Stanek - moderator i proboszcz tej parafii, w 陰czno軼i z par diecezjaln Teres i Andrzejem Ko軼i馧kami i ks. Adamem Wo幡iakiem - moderatorem diecezjalnym DK. Bardzo dzi瘯ujemy za serdeczne przyj璚ie, pyszne ciasta i pierogi!!

Zaproponowany przez Centraln Diakoni Formacji Diakonii temat na ten Dzie Skupienia brzmia: "Czyni uczni闚 przez s這wo". Ks. Zbigniew przeprowadzi nam kr鏒k, konkretn rewizj 篡cia. Wprowadzi nas w temat pokazuj帷 r騜nic mi璠zy trydenckim i posoborowym modelem parafii. Zwr鏂i uwag, 瞠 Sob鏎 Watyka雟ki II m闚i o parafii, jako wsp鏊nocie wsp鏊not, o radach apostolskich (nie - parafialnych), gdzie ka盥a grupa z parafii (wsp鏊nota) b璠zie reprezentowana i b璠zie zatroskana o wzrost. Ko軼i馧 poprzez katechumenat przygotowuje do zostania chrze軼ijaninem - przez Neokatechumenat wychodzi do tych, kt鏎zy maj sakramenty a zagubili si, przez deuterokatechumenat prowadzi do pog喚bienia wiary np. w ruchu oazowym.
     Ruchy s nam dane przez Ducha 安i皻ego, aby si formowa i bra. Ale gdyby sie na tym zatrzyma, to za ma這. Znaczy to, 瞠 nie przyj瘭i鄉y tego, czego si uczyli鄉y i dlatego brak 鈍iadectwa, brak s逝瘺y. Trzeba, aby te eklezjalne ruchy by造 篡we - dzia豉j帷e w ko軼iele.

Ksi康z przedstawi nam korzy軼i p造n帷e z naszych zobowi您a. Uzmys這wi nam, 瞠 b璠帷 w Domowym Ko軼iele Ruchu 安iat這-砰cie uczymy si praktykowa codziennie Namiot Spotkania, podczas kt鏎ego Pan B鏬 pokazuje nam, jak 篡, jak stawa si lepszym, jak odczytywa plan Boga wobec nas. Ma鹵onkowie razem trwaj w jedno軼i z Bogiem zawierzaj帷 swoj rodzin i wszystko co ich dotyczy. Ucz dzieci poprzez wsp鏊n modlitw, 瞠 Pan B鏬 jest na pierwszym miejscu w ich 篡ciu. Przez regu喚 篡cia podejmuj prac nad sob.
     I tutaj pytanie - dlaczego zatrzymujemy to tylko dla siebie? Dlaczego my郵imy tylko o zbawieniu dla nas.
     Ka盥y chrze軼ijanin powinien by aposto貫m. A my zatrzymujemy si tylko na grupie deuterokatechumenalnej. Tkwimy w marazmie. Teraz drugie pytanie - czy mo瞠my czyni uczni闚, czy sami jako uczniowie poznali鄉y NAUCZYCIELA ?

Zastanawiali鄉y si nad tym na spotkaniu w grupach.


"Czy mo瞠 niewidomy prowadzi niewidomego? Czy nie wpadn w d馧 obydwaj? Ucze nie przewy窺za nauczyciela. Lecz ka盥y, dopiero w pe軟i wykszta販ony, b璠zie jak jego nauczyciel.

(π 6,39-40)

Dzielili鄉y si, czym dla mnie jest S這wo Bo瞠, jak oceniam sw鎩 poziom formacji biblijnej, czy wystarczy mi ta wiedza, kt鏎 posiadam aby dobrze s逝篡 Bogu - wsp鏊nocie, czy znam nauczanie Ko軼io豉? ...

Refleksja - musimy jako uczniowie tak autentycznie, ca造m sercem, sp璠za czas na modlitwie za nas i za innych, na 篡ciu S這wem Bo篡m, na s逝瘺ie z Jezusem we wszystkim, co robimy. Musimy pog喚bia nasz wiedz, bo dzi瘯i niej wzrasta nasza wiara. Nie mo瞠 by rozd德i瘯u mi璠zy wiar a naszym 篡ciem. Dopiero ta autentyczno嗆 mo瞠 zaowocowa czynieniem uczni闚.
Pan Jezus w ci庵u trzech lat zrobi z rybakow aposto堯w i rzek "id嬈ie na ca造 鈍iat ..."

W Namiocie Spotkania 鈍. Pawe uczy nas modlitwy:


"Przeto i my od dnia, w kt鏎ym to us造szeli鄉y, nie przestajemy za was si modli i prosi /Boga/, aby軼ie doszli do pe軟ego poznania Jego woli, w ca貫j m康ro軼i i duchowym zrozumieniu, aby軼ie ju post瘼owali w spos鏏 godny Pana, w pe軟i Mu si podobaj帷, wydaj帷 owoce wszelkich dobrych czyn闚 i rosn帷 przez g喚bsze poznanie Boga"

( Kol 1,9-10)

Szcz窷 Bo瞠!  
Joanna i Krzysztof Czeczotowie  



Ks. Adam zwr鏂i uwag na to, 瞠 Jezus nie podda si podchwytliwym pytaniom saduceuszy - potraktowa ich jako szukaj帷ych i objawi im mi這嗆 Boga.
     Ks. Blachnicki m闚i, 瞠 by animatorem, to by uczniem, ale te nauczycielem.
     My zapominamy po co poznajemy t mi這嗆, po co otrzymujemy ten dar i 瞠 nie mo瞠my ci庵le tylko s逝cha. S逝chaj帷 przyjmujemy 10% z tego, co s造szeli鄉y, natomiast, gdy innym o tym m闚imy, dzielimy si 鈍iadectwem dociera do nas 90%.
     Mamy czyta Pismo 安i皻e, aby 篡 篡ciem Ko軼io豉. Aby wci捫 odkrywa co nowego - lepiej rozumie, wchodzi w g陰b, poddawa S這wu swoje 篡cie.
     Czyni uczni闚, to otoczy trosk, aby przygotowa ich do podj璚ia zadania, kt鏎e b璠 mieli wykona. Podobnie, jak orze, kt鏎y karmi piskl皻a i przygotowuje je do wylotu z gniazda. Cho w gnie寮zie jest swojsko i dobrze, to w pewnym momencie wypycha je z gniazda i ka瞠 lata.

Bogu niech b璠 dzi瘯i!  
Henryk Kieszniewski